Zene szól a vár alatt

Szerző: z.zrt

Július második hetében a krasznahorkai vár tövébe komoly közéleti, tudományos és művészeti előadások költöznek. Szép és jó dolog a politika, kellenek a világmegváltó gondolatok, helyes, hogy beszéljünk az elhanyagolt művészek gondjairól és tény, hogy az egyetemista olyan állatfaj, aki kevés alvással sok mindent kibír, de az egész éves agytágítás után sokuk inkább az agyműködése teljes kilövését, a láblógatást és a bulizást preferálja ilyentájt. Természetesen nekik is kínál alternatívákat a gombatábor – napközben kézműves foglalkozások, kora este színi előadások (ezekről később még írunk részletesebben), este pedig koncertek várják a táborlakókat.

Idén még inkább érdemes már a 0. nap a táborba érkezni. A legjobb sátorhelyek ugyanis ezen a napon vadászhatók és sátorállítás közben remek alkalom nyílik megismerkedni a szomszéddal és a helyszínnel. Este aztán indulhat a party. A tapasztalt táborlakók már tudják, hogy a reggeli ébresztő zeneszóra zajlik, mégpedig a VAN – Fent és Lentjére ("Ébred a város..."). Pont ezért úgy gondoltuk, ők a legmegfelelőbb zenekar a tábor elindításához. A középkori hangulatot modern motívumokkal ötvöző zenekart az Alldevils követi. Őket a keményebb rock kedvelőinek ajánljuk.

Szerdán komolyan belecsapunk a lecsóba, kezdődik a szabadegyetem, a kézműveskedés és az utolsó verebek is megérkeznek a táborba. Este kicsit távolabb evezünk a tábori hangulattól, egészen a múlt század eleji budapesti éjszakákig, melyek kávéházi hangulatát a Budapest Bár hozza el nekünk. Lesz tánc, cigányzene, rég elfeledett sanzonok, ismertebb popzenei darabok. A zenekar Németh Jucival, Behumi Dórival, Frenkkel és Ferenczi Gyurival látogat el a táborba.

Németh Juci a koncert után sanzonkirálynőből gyorsan átvedlik igazi rocker énekesnővé és máris szolgáltatja a remek talpalávalót bandájával, a Nemjucival.

Csütörtökön a Kistehén elénekli nekünk milyen szép virágok vannak a réten és a számítógépük mellől elmozdult szájbergyerekek szerelmet vallhatnak minden nőnek, majd a Maszkura és a Tücsökraj előadásában megtudhatjuk, miért jó libát nyalni és kaphatunk tutorialt arról, hogy lehet a legjobban nótázni (ez az éjjeli verebezőknek még hasznos lehet!), majd egy kis chill out következik - a CitySoul (róluk részletesebben szintén egy későbbi cikkben olvashattok) kultúrprojektje, az Innerkozmos zárja a koncertsort.

Cure-ék is megmondták, hogy pénteken szerelembe kell esni. Elsőként a szlovák zenei szcéna egyik legfoglalkoztatottabb bandájától, a Puding Pani Elvisovej-től tehetjük ezt meg, majd a tavalyi év talán legjobb koncertjét produkáló Pannonia Allstars Ska Orchestra produkcióján táncolhatunk egy jót szívünk választottjával. Zárásként egy igazi hazai banda, a Jóvilágvan zenél nekünk.

Sajnos semmi, így a mi táborunk sem tart örökké. Vasárnap mindenki szedi a cókmókját és kapargatja jobb esetben az utolsó filléreit még egy utolsó utáni búcsú-rumbóra, rosszabb esetben a táborbuszra felszállás óta elveszett emlékeit, de szombat este még részt vehettek két fergeteges koncerten. Miután a somorjai Renton And The Error Jam kellőképp bemelegítette a közönséget, jön az utóbbi két év egyik leggyorsabban befutó zenekara, az Intim Torna Illegál hatdiplomás hipnotizőrkirályostul.

Természetesen idén is lesz Vaár Peti közreműködésének hála hajnalig tartó dizsi, verebezés, mely során a táborlakók mutatják be ének és spontán hangszergyártási tudásukat és arra biztatunk mindenkit, hogy gitárt, dobot, citerát, szárnyas zongorát a hátizsákba bepakoljon és bátran zenéljen!